Osa on synnynnäisiä unikekoja

Started by Birgitta, pe 26.04.13 - klo:14:31

« edellinen - seuraava »
Go Down

Birgitta

Lueskelen vanhaa artikkelia unirytmeistä.

Työterveyslaitoksen erikoistutkija kertoo, että ihmisten biologiset kellot ovat virittyneet eri tavoin. 5% meistä edustaa ääripäitä, jotka joko valvovat myöhään tai nousevat hyvin aikaisin. Suurin osa ihmisistä on jotain siltä väliltä.

Luontaista rytmiä on erittäin vaikea muuttaa, joten esim. yleisin työrytmi klo 8-16 aiheuttaa yökukkujajoukolle kroonista väsymystä. Siitä seurauksena on ärtyneisyyttä, keskittymiskyvyn puutetta ja usein unettomuutta väärän unirtymin takia.

Summa summarum: Jos olet yökukkuja, hanki työ, jossa ei tarvitse herätä aamuisin!Minä tein niin, ja olen tyytyväinen §o§.

Miten sen vaan voisi toteuttaa jo kouluaikoina... 12 vuotta + opiskelut päälle on kuitenkin aika pitkä aika elellä siinä väärässä rytmissä... //??.

Mari

Itse yökyöpelinä olen onnellinen että olen melko varmasti saamassa kesätyön, joka on nimenomaan yötyötä :) Mikäpä sen mukavempaa, kun ajella kauniina kesäisinä yön pikkutunteina autolla pitkin tuttuja ja vähän vieraampiakin reittejä tässä lähiseudulla :)

Birgitta

Toi muuten kuulostaa kivalta :). Kesäöinen tunnelma silloin, kun on jo valoisaa, mutta aurinko ei ole ihan vielä noussut on jotenkin hieno. Tuoksuu, on kosteaa ja muuten tosi hiljaista, mutta linnut herää pikkuhiljaa laulamaan %%__.

Ajelet ikkuna auki hissukseen ja kameran kanssa bongailet luonnon ihmeitä... Paitsi että tuleekohan siitä työnteosta mitään sillä lailla ¨Q¨.

Mari

Nyt olen ollut töissä pari viikkoa ja ihan huippuduunilta vaikuttaa! Jaan siis aamyöisin lehtiä. Aluksi oli vähän ongelmia ehtimisen kanssa, mutta nyt olin viime yönäkin valmis jo puolitoista tuntia ennen kun olisi tarvinnut, aiemmin meni puolitoista tuntia pidempään. Auringonlaskuja on nähty aika monta ja koko kesä on vielä aikaa nähdä lisää.. Jäniksiä ja hirvi on nähty tähän mennessä, viikonloppuna olin toisen jakajan kyydissä vieraammalla reitillä, ja hän näki myös ketun. Kamera pitää varmaan ottaa mukaan jossain vaiheessa, on toi kesäinen auringonnousu sen verran kaunis <3

Reilu tunnin päästä lähden taas työn touhuun..

Maarit

Mitäs työtä sit pitäis tehdä, jos on sekä aamu- että iltauninen?  ??__

Birgitta

Hmm... Syö enemmän suklaata ??¨¨? Iltaunisuuteen auttaa jonkun koukuttavan nettipelin pelaaminen juuri ennen nukkumaanmenoa. Tästä on kokemusta, toimii: http://gamescene.com/Gold_Strike.html ((~~.

Go Up