Kova kolli

Started by Laura, pe 30.07.10 - klo:10:46

« edellinen - seuraava »
Go Down

Laura

Viime yönä Ricon kanssa töissä kohdattiin melkoinen kolli. Käveltiin pihaan ja otsalamppuni valokeilaan osui kaksi kiiluvaa silmää. Otin Ricon hihnasta otteen, ettei poika vaan nykäisi otuksen perään. Kilttinä poikana Rico tyytyi vaan hieman kiristämään nopeuttaan. Pian näin ISON kollikissan kyyristelemässä pihapolulla. Koska Rico on kotona tottunut kissoihin, se ei pahemmin vieraitakaan katteja hätyyttele. Onneksi, tässä tapauksessa Ricon kannalta. Oletin, että katti ottaa ritolat, sillä tilaa väistymiselle oli riittävästi. Ja mitä vielä. Kissa nousi tyypilliseen kollikissan sivuasentoon ja murisi pahanenteisesti Ricolle. Olin pari yötä aiemmin nähnyt tämän samaisen kissan ilman Ricoa, ja silloin se tyytyi vain katselemaan minua, ilman murinoita.

Komensin Ricon kulkemaan sivulla ja ohitimme kissan tarpeeksi kaukaa (onneksi oli tilaa ja onneksi Rico pysyi fiksusti kaukana katista). Meidän oli pakko palata samaa reittiä takaisin ja silloin kissan pokka petti. Mie olin onneksi kisun ja Ricon välissä, kun se teki ekan hyökkäyksen Ricoa kohti. Täytyy sanoa, että noin iso kisu ja vielä väriltään aivan kuin tiikeri, että hieman hirvitti. Ohitimme hyökkäyksen nipin napin ja luulin, että tilanne oli ohi. Ja vielä mitä! Kissa lähti ravaamaan peräämme muristen ja sähisten. Rico alkoi käydä hieman kuumana ja novensin askeliamme. Ensimmäinen pelko oli, että katti hyökkää Ricon silmille. Kissa seurasi meitä jonkin matkaa ja jäi sitten seisomaan keskelle tietä häntä pystyssä.

Teimme lenkin ja jouduimme jälleen palaamaan samaa tietä takaisin. Kissa odotti meitä tiellä. Se teki jälleen kohdallamme hyökkäyksen, täynnä itseluottamusta: häntä pystyssä ja kohteena Rico. Selvisimme toisestakin iskusta nipin napin. Kissan aloittaessa taas seuraamisen, sähädin sille takaisin, jolloin se kyyristyi ja jäi paikalleen. Selvisimme lopulta autoon, ehjinä.

Olipahan kolli!

Gitta

Kissoja koko ikänsä hoivanneena antaisin vinkin, että tuollaisessa tilanteessa laittaa koiran paikallemakuulle ja huutaa ja huitoo käsillään ja hyökkää kissaa päin - kissa väistää ihmistä, koiraa ei niinkään.
Dogs are our link to paradise

Laura

Juu, mullakin on ollut kissoja koko aikuisikäni mutta tuollaista kollia en ole vielä koskaan tavannut. Ilmeisesti se mun lopussa antamani sähähdys tepsi siihen jotenkin ja se jätti leikin siihen. Tuntui sillä selvästikin olevan jotain hampaankolossa koiria vastaan. Ei kyllä tullut mieleen pysähtyä ja kysyä, mikä sitä mättää, kun kollilla tuntui olevan vain yksi päämäärä: päästä poikaa kynsimään.

Rico tulee toimeen erilaisten elukoiden kanssa. Sillä ei ollut minkäänlaista lynkkaus mielialaa. Mutta se, kun katti alkoi ekan kerran seurata meitä juoksujalkaa ja murisi samalla, sai Ricon puolustusasemiin. Ei olisi kuitenkaan ollut mitään järkeä antaa kissan päästä kynsimisetäisyydelle. Vaikka se olisi väistänyt minua, se olisi ilmeisesti jatkanut hyökkäilyjä kuitenkin. Olinhan eka kerralla siinä elukoiden välissä mutta kollille olin vain ilmaa. Jollekin meistä olisi voinut käydä kalpaten. Siksi katsoin järkeväksi vain koettaa poistua paikalta mahdollisimman matalalla profiililla.

Birgitta

No olipa erikoinen kissa ''!! Ehkä helle oli sekoittanut sen pään... Tai sillä on joku kissaneito kiikarissa, ja haluaa reviiriltä pois kaiken vaarallisen? Eli se olis siellä varmaan taas huomenna, auts... ^Q^.

Laura

Juu, ilmeisesti kohtaamme sen jälleen ens yönä. Sen reviiri tosin on aika laaja, kun ekan kerran näin sen piirin lopussa, aivan toisella suunnalla kuin nyt piirin alussa. Ensi yönä taidamme törmätä muutenkin kaikenlaisiin kulkijoihin, kun täällä Kotkassa on Meripäivät ja ihmiset juhlivat koko yön ja ovat sitten työaikanani jo kaatokunnossa.

Kunhan nyt se kolli pysyisi nahoissaan ja Rico saisi olla rauhassa siltä  §s§  ^^(

Go Up