Tassukarvat talvella

Started by Maarit, ke 06.01.10 - klo:10:18

« edellinen - seuraava »
Go Down

Maarit

Quote from: Birgitta on su 03.01.10 - klo:22:41
Sen olen omista koirista huomannut, että lyhytkarvaisilla palelee tassut helpommin. Pitempiturkkisilla kun on karvaa myös anturoiden ja varpaiden väleissä lämmittämässä.

t. Birgitta

Me huomattiin pari päivää sitten, että Sisulla on nyt kovien pakkasten myötä tassukarvat kasvaneet aika pitkiksi. Normaalisti ne on tosi lyhyet.

Tia

Quote from: Maarit on ke 06.01.10 - klo:10:18
Me huomattiin pari päivää sitten, että Sisulla on nyt kovien pakkasten myötä tassukarvat kasvaneet aika pitkiksi. Normaalisti ne on tosi lyhyet.

Sama juttu Tinkallakin! Näppärää  ¨,!

Katja

Minä joudun kyllä kynimään Lillin varvaskarvat niin lyhyeksi kuin saan niin ylä- kuin alapuoleltakin ja siltikin meinaa noita lumi- ja jääpaakkuja tulla. Koko talven ajan on taisteltu ihon paranemisen kanssa kun jatkuvasti on iho rikki. Kyllä ottaa päähän kun on ollut niin hyvät "valjakkohiito" mahdollisuudet olleet näiden lumien kanssa. En siis itse näe minään positiivisena asiana noita pitkiä varvaskarvoja...  >>++

Tia

Mä ostin koirille sellaiset "töppöset". En mä niitä näin talvella käytä, mutta olivat syksyllä näppärät kun oli jäätynyttä hiekkaa, joka olisi rikkonut tassut. Yksi pieni tassurikko koettiin, mutta sen jälkeen ostinkin töppöset kaikille. En käytä niitä muuta kuin "valjakko" jutuissa.

Birgitta

Joku tassuvoide kannattaa ottaa käyttöön pakkaskeleillä, silloin ei pitäisi tulla ongelmia. Huulirasvakin käy, ellei muuta satu olemaan, se putkilo mahtuu sopivasti varpaanväleihinkin :).

Karvoja ei kannata ihan kokonaan ajaa pois, ettei tule kylmä. Lyhytkarvaisetkin kasvattavat enemmän tassukarvaa juuri lämmitystarkoituksessa pakkastalvina. Karvat vähän lyhyemmäksi vaan, ja sitten tassuvoidetta anturoiden väliin juuri ennen ulkoilua, jos on pakkaslunta. Jos on oikein paljon irtolunta, mä laitan pitempikarvaisille myös varpaiden väleihin yläpuolelle.

Lumipaakut tarkistan lenkin aikana pari kertaa, koska pieniä paakkuja voi tulla rasvasta huolimatta. Helpoimmin ne saa pois yleensä kiertämällä silloin, kun karvoissa on rasvaa, jota pitkin paakut ikäänkuin "liukuu pois". Jos koira itse puree/nuolee, niin ne märät anturoiden välit yleensä jäätyy sitten pahemmin, ja ne paakut istuu siellä kuin tauti ja raapii, jos on pitkä lenkki vielä jäljellä.

Umpihangessa paakuista ei ole niin paljon haittaa, koska alusta on pehmeä ¤w¤

Gitta

Quote from: Birgitta on su 07.03.10 - klo:19:50
Joku tassuvoide kannattaa ottaa käyttöön pakkaskeleillä, silloin ei pitäisi tulla ongelmia.
Umpihangessa paakuista ei ole niin paljon haittaa, koska alusta on pehmeä ¤w¤

Jep, nuo olen minäkin huomannut. Ostin tossa tammikuun alussa Mustista & Mirristä sellaista tassurasvaa, joka on helppo levittää ja sillä jo tulleet pienet haavat myös parantuu.
Dogs are our link to paradise

Maarit

^Ihan tavallinen valkovaseliini ajaa saman asian. Se on ollut meillä käytössä.

Ira

Morjens kaikki pitkästä aikaa!  #h#
Tämä ei nyt ihan liity tassukarvoihin, mutta huulirasvaan kylläkin!
Minun on kerrottava tuosta huulirasvasta, kun on omakohtaisia kokemuksia siitä, miten monikäyttöinen apuväline se on!  #g#

Tarina kertoo, kun olin astuttamassa Cindyä.
Kaikki varmastikkin tietävät, että uros ja narttu jäävät "nalkkiin" astutuksessa.  ==''
No, näin tapahtuikin.
Mutta, kun koirat vihdoin irtaantuivat toisistaan, niin uroksen siitin oli kerennyt kuivahtamaan ( ne olivat nalkissa 45min. ).  __``
Uros oli todella kivulias, koska siitin ei päässyt vetäytymään takaisin sisälle.  //==
Minä siinä sitten hihkasin, että onko kenelläkään minkään näköistä rasvaa mukana!
(astutuksessa oli mukana itseni lisäksi; uroksen omistajat Jukka ja Anitta sekä Tomi )
Kaikki kaivelivat taskujaan ja vihdoin Anitta sanoi, että hänellä on HUULIRASVA!
Minä nappasin huulirasvan ja aloin voitelemaan sillä uroksen siitintä.
Eipä mennyt varmaan minuuttiakaan, kun huulirasvan vaikutuksesta siitin alkoi vetäytymään takaisin sisälle ja huomasi silmin nähden kun uroksen olo helpotti.
Kiitin Anittaa huulirasvan lainasta  ::--  ja ojensin sen takaisin hänelle, johon Anitta vastasi, että kiitos vain mutta saat pitää huulirasvan muistona, en ehkä aio käyttää sitä enää ( miksiköhän  #t#  ).
Joten...
Huulirasvasta on moneen käyttöön!  ::++

Go Up